ZNATE LI ŠTA JE THIRST TRAPPING Ako ste na društvenim mrežama ovo morate pročitati...
24.10.2025. 17:49
Shutterstock
Kako objavljujemo sadržaj na društvenim mrežama? Prilagođavamo li ga ako znamo da će baš taj stori videti neko za koga želimo da ga vidi? Koliko je to sve skupa autentično i kako se "čitaju" ti znakovi u nekim modernim načinima ponašanja? To su samo neka od pitanja koja se mnogi često pitaju koji partnere pronalaze ili se njima inspiriraju na društvenim mrežama.
Baš zbog takvih pitanja počele su se razvijati razne teorije modernog dejtanja, a jedan od termina je i Thirst Trapping - kada lajkovima gasimo žeđ za pažnjom. U internetskom žargonu, thirst trapping označava objavljivanje fotografije ili videa s namerom da se privuče pažnja, najčešće romantična ili seksualna. Reč thirst, žeđ, ovde simbolizuje želju za pažnjom, validacijom ili flertom, dok "trap" (zamka) označava način na koji se pažnja "hvata". U praksi, to je selfie u ogledalu, story iz teretane ili suptilna seksi objava koja kaže: "Ne tražim ništa posebno, ali gledaj me."
U društvu u kojem živimo, svi imamo mali medijski prostor u kojem oblikujemo vlastiti imidž. Thirst trapping ne mora uvek biti površna igra. Ponekad je to izraz samopouzdanja, želje za priznanjem ili jednostavno zabavom. Ljudi objavljuju "thirst trapove" kada se osećaju dobro u svojoj koži. Kada žele reakciju određene osobe. No, s druge strane, često se iza "thirst trapa" skriva i potreba za validacijom, onim brzim dopaminskim udarcem koji dolazi kada se pojave lajkovi, komentari i reakcije.
Mozak možda pobeđuje telo, ali srce to uvek oseti...
13:04 8 d 16.10.2025
Milica MaksimovićThirst trap nije nužno negativan pojam. Može biti empowering. Način da osoba preuzme kontrolu nad vlastitim telom i imidžem. Postoji i mračnija strana kada se koristi kao alat za emocionalnu manipulaciju ili igranje tuđim osećajima. Na primer, objavljivanje "vruće" fotke odmah nakon prekida, često s ciljem da bivši ili bivša to vide, klasičan je primer strategijskog thirst trapa.
U svetu aplikacija poput Instagrama, TikToka i Tindera, granice između stvarne privlačnosti i digitalnog performansa sve su tanje. Ljudi sve češće "dejtaju" kroz objave: lajk = flert, story reply = signal, thirst trap = poziv na "akciju". U tom kontekstu, "thirst trapping" postaje nova forma neverbalne komunikacije. Ono što je nekad bilo dugo gledanje u nekog na koncertu, školskom hodniku, u uredu ili bilo gde u stvarnom svetu, danas se odvija preko mreža. Ništa od toga svega ne mora biti nužno loše, no, svejedno dobro je informisati se, pogotovo ako prakticirate ovakav način komunikacije.
Imate komentar?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavi komentar