SAMO DA JE ŠTO VEĆI Zašto se današnji prestiž meri logoom, a ne stilom?

Teodora Vojinović

26.10.2025. 11:30

SAMO DA JE ŠTO VEĆI Zašto se današnji prestiž meri logoom, a ne stilom?

Shutterstock

Ako pogledate TikTok, Instagram ili ulicu u bilo kom gradu, primetićete isto — mladi su danas opčinjeni markama. Logo mora da se vidi, etiketa da sija, a cena da “zvoni” u priči. Za mnoge, luksuz više nije stvar kvaliteta, već dokaz da mogu da ga pokažu.

Luksuz kao status, ne kao stil

Nekada je luksuz značio kvalitetan materijal, dugovečan komad garderobe i dobar ukus. Danas se, nažalost, sve češće svodi na – što skuplje, to bolje. Gen Z, odrastao na društvenim mrežama, živi u svetu gde se sve meri lajk-ovima. Ako torba ima prepoznatljiv logo, automatski deluje “vrednije”. Brend je postao način da se pokaže uspeh, samopouzdanje i moć — makar samo na slici.

Kad etiketa postane važnija od ukusa

Na ulici viđamo tinejdžere sa torbama koje koštaju kao prosečna plata, patike koje se prodaju po astronomskim ciframa i telefone koji služe više kao modni dodatak nego alat. Sve to često dolazi uz želju da se “pokaže”, a ne da se stvarno uživa u kvalitetu. Moda se pretvorila u trku – ko ima više, ko nosi skuplje, ko objavi pre. I tu se, negde između trenda i taštine, izgubio onaj pravi osećaj stila.

Šta to govori o društvu

Ova pojava nije slučajna. Mladi su odrasli u eri kada se uspeh meri onim što se vidi spolja. Influenseri nose dizajnerske komade, reklame promovišu “luksuzni život”, a obični ljudi pokušavaju da to prate – često i preko svojih mogućnosti. Umesto da moda izražava karakter, sve više postaje maskota statusa. Više se ne pita “da li mi se sviđa”, već “koliko košta”.

Shutterstock

Povratak istinskom luksuzu

Ipak, postoje i oni koji se vraćaju suštini – biraju kvalitet, domaće brendove, vintage komade i minimalizam. Pravi luksuz, zapravo, nikada nije bio u logou, već u stavu. U tome da znate ko ste i da vas ne određuje marka na majici.

Danas svako može da nosi skupo, ali malo ko ume da nosi sa stilom. I možda je baš to ono što moderni luksuz ponovo treba da nauči – da se vrednost ne vidi u etiketi, nego u osobi koja je nosi.

BONUS VIDEO:

Imate komentar?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavi komentar

Ostavite komentar

Komentari

Pročitaj komentare (0)