GENERACIJA Z MENJA PRAVILA FLERTA Ništa dodir samo ovo - a nije ništa bezobrazno

Milica Maksimović

30.09.2025. 18:10

GENERACIJA Z MENJA PRAVILA FLERTA Ništa dodir samo ovo - a nije ništa bezobrazno

Shutterstock

Pripadnici generacije Z, u koju spadaju mladi rođeni od 1997. do 2012. godine, iznenađujuće jasno poručuju da u flertu više cene pogled nego dodir. Novo istraživanje pokazuje da čak 59 odsto dvadesetogodišnjaka smatra da je kontakt očima intimniji od fizičkog dodira.

Shutterstock

Istraživanje je sprovela kompanija EZContacts na uzorku od 1.000 odraslih osoba – kako samaca, tako i onih u vezama – kako bi se ispitalo koliko oči i čak nošenje naočara utiču na romantiku i privlačnost.

„Kontakt očima može biti znak samopouzdanja ili flerta, ali je ujedno i duboko ličan. On može brže od razgovora pokrenuti vezu i stvoriti osećaj bliskosti pri prvom susretu“, naveli su autori istraživanja.

Oči umesto dodira

Rezultati otkrivaju da 69 odsto devojaka iz generacije Z bira pogled umesto dodira, dok isto smatra 55 odsto momaka. Time se potvrđuje da mladi danas na drugačiji način shvataju intimnost – umesto fizičkog kontakta, fokusiraju se na osećaj povezanosti i poverenja koji nastaje kroz susret očima.

Pad popularnosti aplikacija za upoznavanje

Još jedan zanimljiv nalaz je da sve više mladih okreće leđa aplikacijama za upoznavanje.

„Susret uživo i gledanje jedni drugima u oči može biti način da se izgradi poverenje i probije kroz ‘online buku neiskrenosti’“, navode istraživači.

Freepik.com

Naočare kao dodatni plus

Još jedno iznenađenje – 58 odsto ispitanika reklo je da naočare osobu čine privlačnijom. Čini se da su naočare, osim praktične potrebe, postale i važan deo „romantičnog arsenala“.

BONUS VIDEO:

Imate komentar?

Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.

Ostavi komentar

Ostavite komentar

Komentari

Pročitaj komentare (0)