
KO JOŠ KUPUJE NOVO? Second hand moda osvaja svet i nadmašuje luksuz
21.10.2025. 08:24

Shutterstock
Sve je više onih koji umesto u butike, zaviruju u second hand radnje i resale platforme. Tržište preprodaje više nije rezervisano samo za one sa ograničenim budžetom – danas je to trend koji osvaja i ljubitelje luksuza. Prema najnovijim analizama, second hand moda čini čak 8 odsto globalne prodaje luksuzne i modne robe, a očekuje se da će do kraja decenije dostići više od 10 odsto ukupnog tržišta.
Što znači, polovna garderoba lagano kreće da osvaja tržište.
Nova filozofija kupovine
„Ne posedujem mnogo dizajnerskih komada, ali oni koje imam – kupljeni su na resale sajtovima“, priznaje jedna ljubiteljka mode. Marine Serre top, Gucci torba iz Fordove ere i Vivienne Westwood kaiš kupljeni su za mali deo originalne cene. Danas, second hand komad sa pričom postaje vredniji od nove torbe iz butika.
Kupovina polovnih komada zahteva više strpljenja, pretraživanja i pregovaranja, ali zato pruža neprocenjivo zadovoljstvo – osećaj da ste pronašli unikatan modni dragulj, komad koji nosi istoriju i karakter, a koji retko ko drugi poseduje.
Generacija koja ne juri etiketu
Dok su ranije status i prestiž podrazumevali novu torbu iz Chanel butika, generacija Z vidi luksuz u drugačijem svetlu. Nije više važno da li je komad nov, već da li ima priču. Na platformama poput Vinted, The RealReal i Vestiaire Collective svakodnevno se trguje dizajnerskim torbama, jaknama i obućom.
Za mnoge mlade, kupovina polovnih komada je čin odgovornosti i stila – pokazatelj da im je stalo do održive mode i da žele da izgledaju dobro, a da pritom ne troše bogatstvo.
Luksuz postaje nedostižan
Cene luksuznih brendova poslednjih godina otišle su u nebesa. Chanel, Dior, Louis Vuitton – sve skuplje, sve ekskluzivnije, i samim tim – sve udaljenije od prosečnog kupca. Realnost je takva da samo mali procenat ljudi može sebi da priušti luksuzne komade po punoj ceni.
Ostali su se, prirodno, okrenuli pametnijoj alternativi – kupovini polovnih, ali autentičnih dizajnerskih komada.
Resale kao budućnost luksuza
Geopolitičke promene i globalna ekonomska nesigurnost dodatno su ubrzale razvoj tržišta preprodaje. Prema procenama analitičara, do 2030. godine vrednost second hand tržišta mode i luksuza dostići će između 320 i 360 milijardi dolara.
Brendovi koji su nekada smatrali resale „pretnjom za imidž“, sada ga vide kao produžetak sopstvenog identiteta. Neki luksuzni giganti već eksperimentišu sa sopstvenim platformama za preprodaju, shvatajući da je to način da zadrže kupce i približe se mlađim generacijama.
Nova pravila igre
Kupovina polovne garderobe više nije znak skromnosti – naprotiv, postala je modni statement.
I dok su butici sve prazniji, resale platforme beleže rekorde. Kupci danas žele da investiraju pametno, da biraju komade sa kvalitetom i dušom, a ne samo sa logom.
Luksuz se menja, tržište se menja, a s njima i mi.
BONUS VIDEO:
Imate komentar?
Ukoliko želite da ostavite komentar, kliknite na dugme.
Ostavi komentar